1
Biuro Przygotowywania Projektów
i Zarządzania Funduszami UE

 

Gmina Kazimierz Dolny wraz z Biurem Przygotowywania Projektów i Zarządzania Funduszami UE realizuje projekt pn. „UCZYMY(SIĘ) Z PASJĄ WDROŻENIE PROGRAMÓW ROZWOJOWYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH GMINY KAZIMIERZ DOLNY”.

Projekt realizowany jest zgodnie z umową zawartą w dniu 12.02.2024 r. z Województwem Lubelskim.

        • Numer Projektu: FELU10.03-IZ.00-0091/23
        • Nazwa Programu: Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027
        • Oś Priorytetowa: X Lepsza edukacja
        • Działanie: 10.3 Kształcenie ogólne
        • Nazwa Projektu: „UCZYMY(SIĘ) Z PASJĄ-WDROŻENIE PROGRAMÓW ROZWOJOWYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH GMINY KAZIMIERZ DOLNY” 
        • Całkowita wartość projektu: 1 959 553,37 zł
        • Wysokość wkładu Funduszy z Unii Europejskiej: 1 665 620,36 zł.

 

Głównym celem realizowanego projektu jest wzrost jakości kształcenia ogólnego realizowanego przez 4 szkoły podstawowe Gminy Kazimierz Dolny oraz podniesienie umiejętności i kompetencji u co najmniej 95% z grupy 310 uczniów (169 dz. + 141 chł.) i 84 nauczycieli (73 k + 11 m) w okresie do 28.02.2026 r. poprzez wdrożenie programów rozwojowych przyczyniających się do zwiększenia dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia, ułatwienia mobilności edukacyjnej dla wszystkich i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.

Zaplanowane w projekcie działania bezpośrednio przyczynią się do osiągnięcia:
a) Celu Polityki 4. Europa o silniejszym wymiarze społecznym, bardziej sprzyjająca włączeniu społecznemu i wdrażająca Europejski filar praw socjalnych;
b) Celu szczegółowego 4f) Wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji, od wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem przez ogólne i zawodowe kształcenie i szkolenie,
po szkolnictwo wyższe, a także kształcenie i uczenie się dorosłych, w tym ułatwianie mobilności edukacyjnej dla wszystkich i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.

Osiągnięcie założonego w projekcie celu głównego możliwe będzie dzięki realizacji zaplanowanych w projekcie działań wynikających bezpośrednio z przeprowadzonej diagnozy potrzeb. W oparciu o zdiagnozowane potrzeby zaplanowano w projekcie następujące działania:

I. Upowszechnienie modelu dostępnej szkoły poprzez dostosowanie szkół i realizowanego nauczania do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów oraz do potrzeb nauczycieli z niepełnosprawnościami.
II. Realizację dodatkowej oferty zajęć pozalekcyjnych rozwijających kompetencje społeczno- emocjonalne, umiejętności podstawowe, przekrojowe i zawodowe niezbędne na rynku pracy, w tym kompetencje cyfrowe, zielone i rozwijające talenty i zainteresowania uczniów.
III. Podniesienie jakości kształcenia i rozwój umiejętności uczniów poprzez zakup dodatkowego wyposażenia do 4 szkół objętych projektem, niezbędne do prowadzenia zaplanowanych zajęć dodatkowych. Pomoce te wykorzystywane będą zarówno w trakcie realizacji projektu jak też po zakończeniu jego realizacji w okresie trwałości. Zakupione wyposażenie pozwoli na udział w zajęciach uczniom z niepełnosprawnością na równi z pozostałymi osobami.
IV. Utworzenie Szkolnych Ośrodków Mini- Kariery- doradztwo edukacyjno- zawodowe
V. Wsparcie psychologiczno- pedagogiczne uczniów w zakresie stymulowania ich rozwoju
VI. Wsparcie psychologiczno- pedagogiczne rodziców i prawnych opiekunów w zakresie
stymulowania rozwoju ucznia.
VII. Doskonalenie zawodowe nauczycieli zatrudnionych w szkołach objętych wsparciem, w tym
pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami.